Стаття на тему: "Засоби фізичного виховання"
Засоби фізичного виховання
Ефективність фізичного виховання забезпечується комплексним використанням традиційних засобів. Це, зокрема:
фізичні вправи (гімнастика, ігри, елементи спорту й туризму);
оздоровчі сили природи (повітря, сонце, вода, грунт);
гігієнічні чинники (режим харчування, занять і відпочинку, гігієна одягу, взуття, обладнання та ін.).
Сукупність організаційних форм роботи, обов'язкових для впровадження в освітній процес, становлять:
заняття з фізичної культури;
фізкультурно-оздоровчі заходи (ранкова гімнастика, гімнастика після денного сну, фізкультхвилинки, фізкультпаузи, загартувальні процедури);
різні форми організації рухової активності у повсякденні (заняття фізичними вправами на прогулянках, фізкультурні свята й розваги, дитячий туризм, рухливі ігри, самостійна рухова діяльність, дні та тижні здоров'я, індивідуальна робота з фізичного виховання).
Фізкультурні заняття є пріоритетними у процесі систематичного, послідовного формування, закріплення і вдосконалення основних рухових умінь та навичок у дітей, розвитку їхніх фізичних якостей. Проводяться вони в усіх вікових групах, переважно в першій половині дня - з усією групою або з підгрупами дітей.
Встановлена тривалість фізкультурних занять у межах:
для дітей 3-го року життя - 15-20 хв.;
для дітей 4-го року життя - 20-25 хв.;
для дітей 5-го року життя - 25-30 хв.;
для дітей 6-го року життя-30-35 хв.
Такі заняття є щоденними; вони проводяться двічі на тиждень за загальним розкладом занять у приміщенні або на майданчику (в період з квітня до жовтня за належних погодних умов, систематично, починаючи з середньої групи) і тричі на тиждень під час прогулянок у першій половині дня поза навчальною діяльністю протягом усього року.
З метою активізації рухового режиму в повсякденні як варіант фізкультурних занять на прогулянках організується дитячий туризм у формі прогулянок-походів за межі дошкільного заклад (пішки, на велосипедах, лижах або санчатах), але лише за наявності відповідних природно-ландшафтних умов: лісу, лугу, поля, водойми, лісосмуги, парку та ін. Не можна підміняти зазначену форму роботи цільовими прогулянками та екскурсіями за межі дитячого закладу, що посідають самостійне місце в освітньому процесі як форми ознайомлення вихованців із довкіллям, природою.
Основна мета прогулянок-походів - оздоровлення дітей, запобігання гіподинамії, вдосконалення рухових навичок у природних умовах та розвиток фізичної витривалості. Вони проводяться, починаючи з другої молодшої групи, їхня тривалість становить:
у другій молодшій групі - 15-20хв;
у середній групі - 20-25 хв.;
у старшій групі - 25-30 хв. (в один бік).