A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Глибочицький заклад дошкільної освіти "Веселка"
Житомирського району Житомирської області

Перевірка готовності дітей до школи

Перевірка готовності дитини до школи
 

Орієнтаційний тест шкільної зрілості Ірасека є модифікацією тесту А.Керна, складається з трьох завдань: наслідування письмовим буквам, змальовування групи точок, малювання чоловічої фігури за уявленням.  

   Результат оцінюють за п'ятибальною системою, а потім обчислюють сумарний підсумок усіх трьох завдань. Ця методика дозволяє визначити рівень розвитку дрібної моторики, схильність до оволодіння навичками письма, рівень розвитку координації рухів руки і просторової орієнтації. Виявляє загальний рівень психічного розвитку, рівень розвитку мислення, вміння слухати, виконувати завдання за зразком, довільність психічної діяльності.

1. Намалювати дядька (чоловіка)

Дітей просять намалювати чоловіка так, аби було видно і його ноги, для того, аби оцінити, як дитина дотримується пропорцій при малюванні людини. Важливо звернути увагу на те, як дитина малює деталі, обличчя, елементи одягу. Під час малювання неприпустимо поправляти дитини ("ти забув намалювати вуха"), дорослий мовчки спостерігає .

Оцінювання проводиться таким чином за п'ятибальною системою

  • 1 бал: намальована чоловіча постать (елементи чоловічого одягу), є голова, тулуб, кінцівки; голова і тулуб з'єднані шиєю, вона не повинна бути більша за тулуб; голова менша аніж тулуб; на голові – волосся, можливий головний убір, вуха; на обличчі – очі, ніс, рот; руки мають кисті з п'ятьма пальцями; ноги відігнуті (є ступня або черевик); фігура намальована синтетичним способом (контур цільний, ноги і руки ніби ростуть з тулуба, а не прикріплені до нього.
     
  • 2 бали: виконання всіх вимог, крім синтетичного способу малювання, або якщо присутній синтетичний спосіб, але не намальовані 3 деталі: шия, волосся, пальці; обличчя повністю промальовано.
     
  • 3 бали: фігура має голову, тулуб, кінцівки (руки і ноги намальовані двома лініями); можуть бути відсутні: шия, вуха, волосся, одяг, пальці на руках, ступні на ногах.
     
  • 4 бали: примітивний малюнок з головою і тулубом, руки і ноги не промальовані, можуть бути у вигляді однієї лінії.
     
  • 5 балів: відсутність чіткого зображення тулуба, немає кінцівок; каракулі.

2. Скопіювати зразок

Багато батьків думають, що це завдання має за мету перевірити, чи може дитина писати писаними буквами, але це не так. Тест спрямований на виявлення вміння копіювати, витримувати пропорції, бачити рядок, вичленити окремі слова. Дається зразок, необхідно написати точно так само. Наприклад: я сиджу, їй дали чай, I am sitting.

Оцінювання

  • 1 бал: добре і повністю скопійований зразок; букви можуть бути дещо більші аніж зразок, але не в два рази; перша буква – велика; фраза складається з трьох слів, їх розташування на аркуші горизонтальне (можливо невелике відхилення від горизонталі).
     
  • 2 бали: зразок скопійовано розбірливо; розмір букв і горизонтальне положення не враховується (буква може бути більшою, рядок може «втікати» вгору або вниз).
     
  • 3 бали: напис розбитий на три частини, можна зрозуміти хоча б чотири літери.
     
  • 4 бали: зі зразком збігаються хоча б дві букви, видно рядок.
     
  • 5 балів  нерозбірливі каракулі, шаркання. 

Тест показує, наскільки дитина готова до навчання письма, чи бачить вона рядок, окремі слова.

3. Змалювати крапки зі зразка

Необхідне точне відтворення, одна крапка може вийти за межі свого місця. (Крапки можуть бути в будь-якому порядку, можуть складати візерунок, частіше малюють по клітинках).
У зразку 10 крапок знаходяться на однаковій відстані одна від одної по вертикалі і по горизонталі.

Оцінювання

  • 1 бал: точне копіювання зразка, допускаються невеликі відхилення від рядка або стовпця, зменшення малюнка, неприпустиме збільшення.
     
  • 2 бали: кількість і розташування точок відповідають зразку, допускається відхилення до трьох точок на половину відстані між ними; точки можуть бути замінені кружечками.
     
  • 3 бали: малюнок в цілому відповідає зразку, по висоті або ширині не перевищує його більше, ніж у 2 рази; число точок може не відповідати зразку, але їх не повинно бути більше 20 і менше 7; допускається розворот малюнка навіть на 180 градусів.
     
  • 4 бали: малюнок складається з точок, але не відповідає зразку.
     
  • 5 балів: каракулі, шаркання.
     

Після оцінки кожного завдання всі бали сумують. Якщо дитина набрала у сумі за усі три завдання:

  • 3-6 балів – у неї високий рівень готовності до школи;
  • 7-12 балів – середній рівень;
  • 13-15 балів – низький рівень готовності, дитина потребує додаткового обстеження інтелекту і психічного розвитку.
     

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень