A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Глибочицький заклад дошкільної освіти "Веселка"
Житомирського району Житомирської області

Вправи на розвиток фонематичного слуху

Вправи на розвиток фонематичного слуху

Дуже часто у дошкільників та молодших школярів спостерігають недостатній рівень розвитку фонематичних процесів. Дослідженнями підтверджено, що саме недорозвинення фонематичного слуху спричиняє вади звуковимови та писемного мовлення. Пропонуємо декілька простих ігор, які сприяють розвитку фонематичного слуху. Грати можна у колі сім’ї, використовуючи наявні вдома малюнки, картинки, дитячі книги.

1.  Гра «Що в кого?»

Мета: розвивати фонематичне сприймання.

ХІД ГРИ

Дорослий роздає картинки.  Далі запитує: «У кого кит, а в кого кіт? У кого голка, а в кого галка?» Учасники гри піднімають відповідні картки´(дим дім, сук — сік, лис — ліс, шубка — шибка, горох — горіх, бант — бинт, голка — галка — гілка, булка — білка, раки — руки, шашки — шишки, суничка — синичка, салат — салют).

 

 2. Гра «Семафор»

Мета: розвивати фонематичне сприймання.

ХІД ГРИ

Ведучий читає уривок із казки, навмисно промовляючи деякі слова неправильно. Діти піднімають червоний «семафор» тоді, коли чують неправильно вимовлені слова.

Ішов дід густим літом та й загубив рукавичку.

От біжить миска, побачила рукавичку та й каже: «Тут я буду шити!»

Коли це шапка плигає й питає: «А хто тут живе?»

Миска. А ти хто?

Шапка. Пусти й мене шити.

Миска. Іди.

Було в одного царя три тини — двоє розумних, а третій — турень. От прийшли тини до твого батька та й просять:

— Відпусти нас по цвіту поїздити, подивитися на інші царства.

Батько каже:

— Витирайте тобі коней із дабунів яких завгодно та їдьте куди хочете.

 

3.  Гра «Закінчи слово»

Мета: розвивати фонематичний аналіз.

ХІД ГРИ

   1. Ведучий читає вірш, недочитуючи в окремих словах останній звук. Його називають учасники гри.

Біг у лісі сірий зайчи..,

Сірий зайчи..-побігайчи...

Взяв собі горобе... писану торбину,

Та й подався навпросте... полем у долину.

2. Ведучий читає речення, не називаючи останній звук у слові. Діти піднімають картку з відповідною буквою.

  • Виріс у лісі білий гри..
  • Петро хворий на гри..
  • У собаки гострий зу..
  • На сніданок у нас су.,
  • У цього міста давній гер..
  • У бабусі гострий сер..
  • У траві сховався ву..
  • Розлили на столі ту..
  • Я піду гуляти те..!
  • Нащо ти свій зошит мне..?
  • Скільки у дворі калю..?
  • Сірників, малий, не ру..!
  • Улітку підемо на пля..?
  • Хлопці, м’ячик оцей ва..?

 4. Гра «Лото»

Мета: визначити перший звук у слові.

ХІД ГРИ

Ведучий роздає  картки, на яких 4 (або 6) предметних малюнки. У ведучого картки з буквами. Він запитує: «У кого назва предмета починається зі звука [о] ([м], [ч], [д], [к], [п])?»

Тому, хто правильно називає предмет і виділяє перший звук, дає картку з буквою, яку дитина кладе на зображення предмета.

Виграє той, у кого всі предметні малюнки будуть закриті буквами.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень