A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Глибочицький заклад дошкільної освіти "Веселка"
Житомирського району Житомирської області

Тест-опитувальник батьківського ставлення Варги-Століна

Тест-опитувальник батьківського ставлення Варги-Століна

Тест-опитувальник батьківського ставлення представляє собою психо­діагностичний інструмент, орієнтований на виявлення батьківського ставлення до дітей. Батьківське ставлення приймається як система різноманітних почуттів по відношенню до дитини, особливостей по вихованню і розумінню характеру і особистості дитини, його вчинків.

Структура тесту була побудована на основі математичного значення значущих факторів. В результаті факторизації даних було отримано 4 фактори: «прийняття-відштовхування», «кооперація», «симбіоз», «авторитарна гіперсо­ціалі­зація», «маленький невдаха».

На кожне твердження дайте відповідь «так» або «ні».

Запитання тесту:

  1. Я завжди співчуваю своїй дитині.
  2. Я вважаю своїм обов’язком знати все, що думає моя дитина.
  3. Я поважаю свою дитину.
  4. Мені здається, що поведінка моєї дитини значно відхиляється від норми.
  5. Потрібно якомога довше тримати дитину осторонь від реальних життєвих проблем, якщо вони її травмують.
  6. Я відчуваю до дитини прихильність.
  7. Добрі батьки оберігають дитину від життєвих труднощів.
  8. Моя дитина часто неприємна мені.
  9. Я завжди намагаюсь допомогти своїй дитині.
  10. Бувають випадки, коли глумливе ставлення до дитини приносить їй велику користь.
  11. Я відчуваю досаду щодо своєї дитини.
  12. Моя дитина нічого не досягне у житті.
  13. Мені здається, що діти знущаються над моєю дитиною.
  14. Моя дитина часто здійснює такі вчинки, які окрім презирства нічого не варті.
  15. Для  свого віку моя дитина не зовсім зріла.
  16. Моя дитина поводиться спеціально, щоб досадити мені.
  17. Моя дитина вбирає у себе все погане, як губка.
  18. Мою дитину важко навчити гарних манер, при найбільшому старанні.
  19. Дитину потрібно тримати у суворих рамках, тоді з неї виросте порядна людина.
  20. Я люблю, коли друзі моєї дитини приходять до нас додому.
  21. Я схвалюю свою дитину.
  22. До моєї дитини липне все погане.
  23. Моя дитина не досягне успіхів у житті.
  24. Коли в компанії знайомих говорять про дітей мені трохи соромно, що моя дитина не така розумна і здібна, як хотілось би..
  25. Я жалію свою дитину.
  26. Коли я порівнюю свою дитину з її ровесниками, вони здаються мені дорослішими і у поведінці і у судженнях.
  27. Я із задоволенням  проводжу з дитиною свій вільний час.
  28. Мені шкода, що моя дитина росте і дорослішає.
  29. Я часто ловлю себе на ворожому ставленні до дитини.
  30. Я мрію про те, щоб моя дитина досягла всього того, що мені не вдалося у житті.
  31. Батьки повинні пристосовуватись до дитини.
  32. Я намагаюся виконати всі прохання моєї дитини.
  33. Приймаючи сімейні рішення слід враховувати і думку дитини
  34. Головна причина капризів моєї дитини – егоїзм, впертість і лінь.
  35. У конфлікті з дитиною я часто можу визнати, що вона по-своєму права.
  36. Діти рано дізнаються, що батьки можуть помилятися.
  37. Я завжди зважаю на свою дитину.
  38. Я відчуваю приязнь до дитини.
  39. Я дуже цікавлюсь життям своєї дитини.
  40. Неможливо нормально відпочити, якщо проводиш час з дитиною.
  41. Найголовніше, щоб у дитини було спокійне і безхмарне дитинство.
  42. Іноді мені здається, що моя дитина – нездатна ні до чого доброго.
  43. Я поділяю захоплення своєї дитини.
  44. Моя дитина може вивести із себе будь-кого.
  45. Я поділяю гіркоту, смуток своєї дитини.
  46. Моя дитина часто дратує мене.
  47. Виховання дитини – суцільне тріпання нервів.
  48. Сувора дисципліна у дитинстві – розвиває сильний характер.
  49. Я не довіряю своїй дитині.
  50. За суворе виховання діти дякують потім.
  51. Інколи мені здається, що я ненавиджу свою дитину.
  52. У моєї дитини більше недоліків, ніж позитивних якостей.
  53. Я поділяю інтереси своєї дитини.
  54. Моя дитина не спроможна що-небудь зробити самостійно, а якщо і зробить, то обов’язково не так.
  55. Моя дитина виросте непристосованою до життя.
  56. Моя дитина подобається мені такою, якою вона є.
  57. Я ретельно стежу за станом здоров’я своєї дитини.
  58. Не рідко я захоплююсь своєю дитиною.
  59. Дитина не повинна мати секретів від батьків.
  60. Я не високої думки про здібності своєї дитини і не приховую цього від неї.
  61. Дуже бажаю, щоб дитина товаришувала з тими дітьми, які подобаються її батькам.

Ключі до тесту

1. «Прийняття-відхилення»  - 3, 4, 8, 10, 12, 14, 15, 16, 18, 20, 23, 24, 26, 27, 29, 34, 37, 38, 40, 42, 43, 44, 45, 47, 49, 51, 52, 53, 55, 56, 60.

2. «Кооперація» - 6, 9, 21, 25, 31, 33, 39, 35, 36.

3. «Симбіоз» - 1, 5, 7, 28, 32, 41, 58.

4. «Авторитарна гіперсоціалізація» - 2, 19, 30, 48, 50, 57, 59.

5. «Маленький (-а) невдаха» - 9, 11, 13, 17, 22, 23, 54, 61.

Порядок підрахунку тестових балів

При підрахунку тестових балів за всіма ознаками враховується відповідь «вірно». Високий тестовий бал по відповідним шкалам інтерпретується як:

  • відштовхування;
  • соціальна бажаність;
  • симбіоз;
  • гіперсоціалізація;
  • інфантилізація.

Аналіз відповідей

1. «Прийняття-відштовхування»

Шкала показує інтегральне емоційне ставлення до дитини. На одній шкалі батькам подобається дитина такою яка вона є. Батьки поважають індивіду­альність дитини, симпатизують їй. Батьки багато часу проводять з дитиною, поважають її інтереси і плани. На іншій шкалі: батьки виховують свою дитину погано, непристосованою до життя, їм здається, що дитина не досягне успіху. Батьки відчувають до дитини смуток, злість, тощо. Вони не довіряють дитині та не поважають її.

2. «Кооперація»

Шкала показує соціально бажаний облік батьківського ставлення. Зміст шка­­ли розкривається так: батьки зацікавлені в планах дитини, намагаються допо­могти, співчувають їй. Батьки високо цінують інтелектуальні та творчі здібності дитини, відчувають гордість за неї. Вони задовольняють ініціативу и самостійність дитини. Батьки довіряють дитині, намагаються стати на його бік з будь яких питань.

3. «Симбіоз»

Шкала відображає міжособистісний бар’єр у спілкуванні з дитиною. Бать­ки відчувають себе з дитиною єдиним цілим, прагнуть задовольнити всі потре­би дитини, огородити її від труднощів, неприємностей в житті. Батьки постійно відчувають неспокій за життя дитини, котра здається їм маленькою та безза­хисною.

4. «Авторитарна гіперсоціалізація»

Шкала відображає налагоджену форму керування поведінки дитини. Батьки вимагають від дитини дисципліни та виконання всіх вимог. За вияв своєї думки дитину буде покарано. Батьки слідкують за досягненнями дитини, його індивідуальними особливостями, думками, тощо

5. «Маленький невдаха»

Шкала відображає особливості виховання і розуміння дитини батьками. Батьки вважають дитину маленькою. Інтереси, думки, почуття здаються бать­кам дитячими. Дитину вважають непристосованою, не успішною та відкритою для поганих справ. Батьки не довіряють своїй дитині. У зв’язку з цим батьки намагаються відгородити дитину від труднощів життя, вимогливо контролюють її дії.

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень